Last week

Hejsan! Tänkte berätta lite om resten av veckan jag hade för mig själv då min värdfamilj var bortrest. På tisdagen var jag ju i Philadelphia som jag visade i förra inlägget, så kika på det om ni inte redan sett det. På onsdagen tog jag mig till Pentagon city mall, inte med bil vilket tar 6 minuter, utan istället en buss då bilen hade punktering. Har verkligen tur som bor med ett sådant bra läge här med buss och tunnelbana inom 15 minuters gångavstånd. Sådan extrem skillnad från hemma då jag måste ta antingen bil eller moped i 15 minuter för att ens ta mig någonstans. Klarade mig som tur var denna vecka väldigt bra utan bil, väldigt oamerikanskt av mig! 

Kollade då i onsdags runt lite i butiker, hittade äntligen ett par sandaler för hela 8 dollar på Macys rea, gud vad mycket man lyxar till det! Något som var riktigt lyx dock var att jag tog en massage, swedish massage heter det då här i USA, känns lite speciellt att få det som svensk. Hade ett presentkort jag fick av min bank i början av året då min värdmamma värvade mig till banken. Har dock inte tagit mig tiden att använda det förut så nu var det dags och så skönt det var! 

I torsdags blev det att gå till hårsalongen och klippa mitt hår jag låtit växa i över 3 år. Klippte inte bara håret, utan donerade det också till Wigs for kids! Känns bra att kunna lämna över håret till användning då det ändå var så långt. Kände mig lättare och var jättenöjd när jag kom ut ur salongen och inte behövde ha superlångt hår i 36 graders värme! Gick sedan till Georgetown där jag gick runt, satt vid Potomac och shoppade lite. På kvällen blev det även utomhusbio i Clarendon med Elin, Camilla, Moa och några andra au pairer. Vi såg Grown ups och åt gratispopcorn, det kan man inte säga nej till! Kändes även som ännu en cirkel som sluts då det var samma arrangemang vi gick på under en av de första veckorna vi var i USA, lite nostalgisk blev man! 

Under fredagen blev det mest chill hemma med Netflix. Fick även en del gjort då jag rensade ut alla lådor i mitt rum och slängde två kassar med skräp. Kollade sedan på film, ”The perks of being a wallflower”, mycket bra film! I lördags mötte jag upp Elin och det blev shopping på Tysons, bara nödvändiga saker inför hemresan, var ju rea på Victorias secret så man måste ju passa på. Tog oss sedan till Target, tog med mat från en kinarestaurant och körde till Gravelly point där vi hängde i solen mellan 4 och 8, superhärligt väder! Blev sedan film, ”The interview” innan det blev läggdags. Igår under söndagen blev det ännu en chilldag med Netflix och skype med nya au pairen. Fick även ett ryck och grovstädade mitt rum då jag dammade väggar, lister, flyttade möbler så jag kom åt överallt samt dammsög!  

Kom även på att jag inte berättat här på bloggen att jag kommit in på en kurs i kriminologi i höst! Fortfarande reserv på Juristprogrammet dock så finns fortfarande chans tills terminen startar att jag kommer in. Känns bra att veta att man har någon syssla att komma hem till nu :)

Bye bye long hair! 
Hello nytt och fräscht! 
Vackra Georgetown!
Outdoor movie
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: